کمپین «از پریود بگو»

بهداشت پریود یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که به دلیل شرم و خجالت آزادانه از آن صحبت نمی‌شود و یک تابو به حساب می‌آید.

روزانه ۸۰۰ میلیون زن در دنیا پریود می‌شوند که ۲۶٪ جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند. اما از این بین، حدود ۵۰۰ میلیون نفر در جهان به محصولات و امکانات کافی برای مدیریت بهداشت پریود دسترسی ندارند. بهداشت نامناسب پریود در سراسر جهان ناشی از عدم آموزش، شرم و وجود تابویی حول محور پریود و دسترسی محدود به امکانات بهداشتی پریود است. وجود این مشکلات، علاوه بر تاثیر منفی بر اعتماد به نفس و رشد شخصی،‌ فرصت‌های بی‌شماری را نیز از آن‌ها برای شکوفایی توانمندی‌های خود دریغ می‌کند. در فرهنگ ما نیز مانند سایر کشورها، پریود تابویی اجتماعی است و به دلیل شرم و خجالت درباره آن صحبت نمی‌شود.

با تمامی این حرف‌ها، پریود موضوعی است که پیوسته جهان در تلاش برای عادی‌سازی آن بوده و به همین منظور ۷ خردادماه هر سال(۲۸ می) به‌عنوان روز جهانی پریود نام‌گذاری شده است. دلیل نام‌گذاری این روز، ۲۸ روزه بودن فواصل هر چرخه قاعدگی و ۵ روزه بودن پریود (به طور متوسط) است.

مای لیدی نیز در مسیر ماموریت خود طی 22 سال تلاش و فعالیت نقش مهمی برای ارتقای بهداشت و دانش پریود و ایجاد دسترسی همگانی به محصولات پریود در ایران داشته است و در همین راستا امسال و به مناسب روز جهانی بهداشت قاعدگی برای عادی سازی این موضوع و تشویق افراد به گفتگو درباره‌ی آن با خلق کانسپت #از_پریود_بگو به استقبال این مناسبت جهانی رفت.

برای اجرای این کمپین ما در کنار مای‌لیدی قرار گرفتیم و با توجه به شعار کمپین و با الهام گرفتن از از نماد روز جهانی بهداشت قاعدگی یعنی دستبند قاعدگی و ترکیب آن با یک فرم گرافیکی سیگنال صدا(ویوفرم)، سمبل کمپین را خلق کردیم و از دل از آن آرت ورک و پوستر کمپین طراحی شد.

 

پس از آن با ساخت ویدیو کمپین سعی کردیم تا به سادگی هرچه تمام‌تر اهمیت افزایش آگاهی درباره پریود را نشان دهیم. در کنار آن با ساخت موشن‌گرافیک‌های ساده به توضیح تلاش‌های مای لیدی در بیش از دو دهه تلاش خود پرداختیم و در یک ویدیو دیگر گزارشی از وضعیت پریود در ایران و جهان پرداختیم.

برای ارتباط بیشتر مخاطب با کمپین و نمایش تجربه‌های واقعی افراد هم قصه‌هایی که آن‌ها برای ما روایت کرده بودند را در به شکل ویدیوهایی بازسازی کردیم.

طراحی بروشور آگاهی رسانی، طراحی گزارش تصویری از 22 سالگی برند مای لیدی، طراحی و تولید هدایای آگاهی بخش مثل زیر لیوانی با طرح کمپین، دستبند قاعدگی و ... از دیگر اقدامات صورت گرفته بود.

در نهایت برای تعامل حداکثری با مخاطب با طراحی برند اکتیویشن مناسب و ساخت یک غرفه در مجموعه باملند از نزدیک با مخاطب ارتباط برقرار نموده و با ایجاد گیمیفیکشن‌های مختلف پیام‌های خود را در قالب‌های جذاب و سرگرم کننده به مخاطب خود منتقل نمودیم.

خلق دیوار تجربه برای نگارش تجربه‌های افراد از موضوع پریود، چالش اطلاعات عمومی پریود به صورت استند لمسی ، بازی دستگاه توپ‌ و باد(گرفتن توپ‌ها بر اساس تعداد روزهای سیکل)، دکور عکاسی جذاب(الهام گرفته از نماد روز جهانی)، سمپلینگ محصول مای‌لیدی، ارائه دستبند روز جهانی و ارایه پکیج هدیه به عنوان جایزه بازی‌ها و... از جمله‌ی فعالیت‌های انجام شده در این برند اکتیویشن بود که به مدت سی روز ادامه داشت.

مشارکت بالاتر از انتظار مخاطبین چه در فضای مجازی و چه در فعالیت‌های رودشو و بعد رسانه‌ای این کمپین از مهم ترین دستاورد‌های مشترک مای‌لیدی و رویدانو در این کمپین بود.

تبلیغات اثرگذار و خلاقانه کمپین دیجیتال مارکتینگ تبلیغاتی مای لیدی در شبکه‌های اجتماعی توسط آژانس تبلیغاتی رویدانو
BLOG

از دیگر پروژه های ما