برگزاری رویداد سازمانی هلدینگ آرین سرمایه

 

گروه آرین(هلدینگ آرین سرمایه) یکی از مجموعه‌های معظم خودرویی در کشور است که در ابتدا برای واردات خودروهای میتسوبیشی به ایران شناخته شد و اکنون نیز مونتاژ خودروهای لاماری ایما را برعهده دارد.

گروه آرین(هلدینگ آرین سرمایه) یکی از مجموعه‌های معظم خودرویی در کشور است که در ابتدا برای واردات خودروهای میتسوبیشی به ایران شناخته شد و اکنون نیز مونتاژ خودروهای لاماری ایما را برعهده دارد. این گروه با دارا بودن چندین شرکت زیر مجموعه در حوزه‌های مختلف خودرویی فعالیت دارد که هر یک از این شرکت‌ها به شکلی مسقل مشغول به فعالیت‌ می‌باشد:

•آرین موتور پویا: نماینده رسمی میتسوبیشی موتورز

•آرین موتور تابان: وارد کننده برند DS

•آرین پارس موتور: تولیدکننده خودروهای لاماری

•آرین دیزل پایا: تولیدکننده محصولات تجاری سبک JAC

•آرین ماشین راهبرد: نماینده صنایع سنگین هیتاچی

آرین تایر پویا: واردکننده برندهای مختلف تایر خودرو

تیم منابع انسانی هلدینگ آرین با بررسی درون سازمانی متوجه شد که به دلایل مختلف از جمله وسعت بالای مجموعه و گستردگی شرکت‌ها، پرسنل شرکت‌های زیر مجموعه‌ی‌ هلدینگ شناخت محدودی از سایر همکاران خود در سایر شرکت‌ها و فعالیت‌های آنها دارند و به نوعی شرکت خود را مستقل از سایر شرکت‌ها  می‌بینند. در حالی‌که اهداف عالیه‌ی هلدینگ و حتی واحدهای منابع انسانی، مالی و حقوقی تمام شرکت‌ها مشترک هستند.

بنابراین لازم بود تا برای سینرژی بیشتر و یکپارچگی سازمان، همه‌ی همکاران این شرکت‌ها فارغ از ستاد محل کارشان خود را یک تیم ببینند و داشتن یک هدف مشترک را درک نمایند

در پاسخ به موضوع و طی جلسات مختلف با حضور مدیران ارشد منابع انسانی گروه آرین، برنامه‌هایی برای انجام فعالیت‌های درون سازمانی مختلف ارائه شد. در ابتدای مسیر این فعالیت‌ها، برگزاری یک رویداد بزرگ با حضور همه‌ی پرسنل شرکت‌ها‌(بیش از ۵۰۰ نفر) با کانسپت «یکی بودن» برنامه ریزی شد. در مرحله‌ی اول و بر اساس استراتژی‌های مشخص شده به سراغ طراحی رویداد رفتیم و کانسپت اصلی رویداد را ارائه کردیم:

One Team One Dream

سپس در اتاق فکر رویدانو و از دل شعار اصلی، کانسپت‌های مختلفی را برای طرح گرافیکی اصلی رویداد (کی ویژوال) اتود زدیم:

طراحی و اجرای آیتم‌های ایونت سازمانی هلدینگ آرین سرمایه

پس از انجام بررسی‌ها و همفکری‌‌های مختلف در نهایت به طرح نهایی رسیدیم که در آن نخ‌های رنگی مختلف شعار رویداد را تصویر کرده بود. این نخ‌ها و تنوع رنگ آنها سمبل حضور هر فرد در سازمان بود که در حضور سایرین هدف نهایی مدنظر یعنی یک رویا را شکل می‌دهد:

برگزاری ایونت سازمانی هلدینگ آرین سرمایه

در ادامه تیم خلاقیت رویدانو در همراهی با متخصصین حوزه منابع انسانی اقدام به طراحی موارد مختلف رویداد نمود. از طراحی‌های گرافیک تا اکتیویتی‌ها و بازی‌ها و... به شکلی که همه‌ی این موارد در راستای تحقق شعار و کانسپت رویداد یعنی One Team One Dream  باشند.

بازی‌های مختلفی هم برای ایجاد تجربه‌ی «تیم بودن» و رسیدن به «یک هدف» در قالب همکاری تیمی طراحی و پیاده‌سازی شد. همکاران شرکت‌های مختلف گروه ضمن آشنایی بیشتر با هم، در قالب تیم به انجام این بازی‌ها و فعالیت‌ها می‌پرداختند.

چیدمان میزها به گونه‌ای بود که افراد بر اساس آی‌دی کارت‌هایی که بدو ورود دریافت نموده بودند به شکلی تصادفی در کنار همکاران خود در سایر شرکت‌ها دور یک میز قرار می‌گرفتند تا آشنایی بیشتری با همکاران خود در سایر شرکت‌ها پیدا کنند و در ادامه فرصت انجام فعالیت‌هایی گروهی را بیابند. طی رویداد نیز قسمت‌های مختلف سازمان به معرفی خود و بیان اهداف‌شان پرداختند. در این بین و در قسمت‌ مهمی از رویداد، مدیر منابع انسانی گروه به توضیح کانسپت one team one dream و هدف برگزاری رویداد پرداخت. سپس از سند اصول راهبران آرین (ارزشهای سازمانی این مجموعه) رونمایی شد.

در این قسمت برای مشارکت‌ هر چه بیشتر افراد در قالب یک تیم و آشنایی بیشتر با این ارزشهای سازمانی از آنها خواستیم تا طی یک فعالیت تیمی ۵۰۰ نفره، در مرحله‌ی اول افراد هر میز یک قطعه پازل ۹ تایی(به تعداد افراد میز) را تکمیل نمایند.

پس از تکمیل پازل توسط همه‌ی میزها از آنها خواستیم تا توسط نماینده خود همه‌ی این قطعات پازل را بر روی تابلویی بزرگ بچسبانند و در نهایت پازل اصلی و ۵۰۰ قطعه‌ای ما یعنی طرح «اصول رهبران آرین» شکل گرفت. در پایان رویداد نیز همه با امضا کردن آن قصد خود را برای ادامه‌ی این مسیر اعلام کردند.

در پایان و برای قدردانی از ارزشمندی افرادی که سالها به عنوان عضوی از این تیم حضور داشته‌اند از همکارانی که بیش از ده سال سابقه حضور در گروه آرین را داشته‌اند قدردانی شد.

شما نیز می‌توانید برای مشاوره با کارشناسان دپارتمان برگزاری رویدادهای آژانس تبلیغاتی رویدانو با ما در تماس باشید

 

۰۲۱ – ۹۱۰۰۳۳۸۸

BLOG

از دیگر پروژه های ما