برگزاری رویداد بزرگ تیم‌سازی گروه عوجان

 

گروه هلدینگ «عوجان» یک از مجموعه‌های بزرگ و فعال در حوزه تولید نوشیدنی در کشور بود که در ابتدا با عرضه برند «رانی» در ایران شناخته شد. پس از سالها فعالیت به دلیل تغییراتی که در کشور رخ داد، این مجموعه با ساختاری جدید به فعالیت ادامه داد و مجموعه‌های زیر مجموعه آن با نام‌های زیر به فعالیت ادامه داد:

شرکت تجارت شرق ایندستریز(تولیدکننده برندهای رانی، رابیکن و…) به همراه کارخانه

شرکت قوطی‌سازی آلومینیوم کاوه(تولیدکننده اصلی قوطی‌های نوشیدنی‌ در کشور)

زمانی که این مجموعه به سراغ ما آمد، سال‌ها بود که به واسطه‌ی تغییرات پیش‌آمده فعالیتی از جنس ارتباط مشترک بین کارکنان این شرکت‌ها وجود نداشت
و لازم بود این دو «هم‌راه» قدیمی برای ادامه‌ی مسیر جدید خود دوباره هم‌صدا شوند

پس رویدانو در کنار این مجموعه قرار گرفت تا راوی قصه‌ای جذاب باشد. قرار شد تا «رویدادی بزرگ» با حضور همه‌ی پرسنل مجموعه‌ها جایی برای روایت این داستان همراهی باشد. با توجه به اهداف و دغدغه‌های مدیریت و منابع انسانی این شرکت، بررسی‌های مختلفی بر وضعیت هر دو مجموعه انجام دادیم و نهایتا مسیر استراتژی پیام این رویداد، مفهوم «هم‌مسیر بودن» قرار گرفت. هم‌مسیر شدن یک تیم بزرگ که از قدیم با هم بوده‌اند و حالا ادامه‌ی قصه‌ی مشترک‌شان را قوی‌تر از پیش رقم می‌زنند. بنابراین در ایده‌پردازی‌های ما شعار «هم مسیرتیم» قرار گرفت که به شکلی خلاقانه دو پیام را در دل یک شعار جا داده بود: ما هم‌مسیر تو هستیم، و تو هم‌مسیر ما(تیم)…

هم‌مســـــیرتیم

در قدم بعدی طرح گرافیکی به‌عنوان نماد تصویری این رویداد طراحی شد که در آن تکمیل یک زنجیره‌ی ارزش توسط این شرکت‌ها در ادامه‌ی کار تیمی یک دیگر را نشان می‌داد.

شرکتی که قوطی محصول را می‌ساخت و به شرکت هم‌تیمی می‌داد تا آن‌را با محصولات جذابش پر کند و پس از آن به دفتر مرکزی می‌رفت تا ارزش‌های بیشتری برای آن خلق کند و در انتهای این مسیر مشترک به دست مصرف کننده نهایی می‌رسیدی و لحظه‌ای دوست‌داشتنی را خلق می‌کرد:

team building event in iran برگزاری رویداد تیم سازی هم مسیرتیم برای گروه عوجان توسط دپارتمان برگزاری ایونت رویدانو

طرح گرافیکی برای پوسترهای اطلاع رسانی و کارت دعوت هم بر همین اساس و برای انتقال پیام به شکل «هم‌دلانه» و «همراهانه» طراحی شد:

سپس کانسپت و شعار «هم‌مسیرتیم» را در تمامی اجزا دیداری رویداد بست دادیم و بر اساس آن فعالیت‌های مختلفی را از بدو ورود تا انتهای رویداد طراحی و اجرا نمودیم تا مخاطب در تمام مسیر به اشکال مختلف و خلاقانه و به شکلی تجربه‌گرا پیام مورد نظر ما را دریافت کند.

پس برای شروع و در نخستین مواجهه‌ی مخاطب با فضای ایونت از ایده‌ی جالبی استفاده کردیم. بر اساس کانسپت «هم‌مسیر» بودن و برای ساده‌سازی انتقال پیام از ایده‌ی تابلوهای ترافیکی استفاده کردیم و در بدو ورود و طی مسیر عبور مخاطب تا قسمت پذیرش رویداد تابلوهایی را قرار دادیم.

team building event in iran برگزاری رویداد تیم سازی هم مسیرتیم برای گروه عوجان توسط دپارتمان برگزاری ایونت رویدانو

پس از طی این مسیر،‌ مدعوین به قسمت پذیرش می‌رسیدند و آی‌دی کارت و دستبندهایی با شعار رویداد دریافت می‌کردند.

سپس در ادامه‌ی مسیر ورود به رویداد، با طرح اصلی گرافیکی «هم‌مسیرتیم» روبرو می‌شدند و در ادامه از تونل «با هم این مسیرو اومدیم» عبور می‌کردند و تاریخچه‌ی این راه پر فراز و نشیب و سهم خود و سازمان‌شان در این مسیر طولانی را می‌دیدند.

در ادامه‌ی مسیری که طراحی کرده بودیم به دیوار ارزش‌ها می رسیدیم. «ارزشهای سازمانی مشترک» یکی از مهم ترین ابزارهای نزدیک کردن شرکت‌ها بود چرا که این ارزشهای سازمانی بین همه‌ی زیرمجموعه‌های گروه مشترک و یکسان بود. بنابراین مدعوین در مسیر ورود به سالن رویداد، ارزش سازمانی مورد علاقه‌ی خود را برداشته و به سینه می‌زند و در نهایت پس از خالی شدن دیوار از این پیکسل‌ها، طرح زیر آن نمایان می‌شد که نشانگر ارزشهای سازمانی و توضیحات آن بود.

هم‌مسیر بودن به معنای واقعی نیازمند این است که همه اعضا از "من" و "خود" فراتر بروند و به هدف‌های مشترک و ارزش‌های بزرگتر توجه کنند. این نگرش به ایجاد همکاری مؤثر و موفقیت‌های بزرگ‌تر در هر نوع همکاری کمک خواهد کرد. پس برای نمایش نتیجه‌ی مستقیم چنین رویکردی سعی کردیم تا در قسمت‌های مختلف رویداد نتایج هم‌مسیر بودن‌های گذشته را به شکلی ملموس به مخاطب نشان دهیم. مثل قراردادن یک نمایشگر زنده که تعداد لحظه‌ای قوطی‌های تولید شده تا این لحظه را نشان می‌داد که عدد شگفت انگیز ۱۵ میلیارد را رد کرده بود و این نتیجه‌ی هم‌راهی و تلاش مشترک در سال‌های گذشته است. تا پایان رویداد این نمایشگر به شکل زنده عدد تولید را نشان می‌داد:

حالا که ذهن مخاطبین تاحدی آماده شده، زمان شروع رسمی ایونت است! پس با اجرای پرانرژی «علی ضیا» این رویداد متفاوت را شروع کردیم. در ادامه مدیران عامل هر دو شرکت از دستاوردها و اهداف مشترک گفتند.

پس از آن به یکی از مهم ترین و جذاب‌ترین بخش‌های رویداد رسیدیم. پس از توضیحات واحد منابع انسانی در مورد رویداد حالا وقت نمایش بزرگ بود. در همراهی با مجری، صفحه‌هایی را به مخاطبین دادیم تا همه‌ی کسانی که دور یک میز نشسته‌اند با همراهی یکدیگر و بر اساس ارزش‌های مشترک سازمانی عوجان یک جمله‌ی اثرگذار خلق کنند و روی این قطعه بنویسند:

هنوز مخاطبین نمی‌دانستند چه چیزی در انتظارشان است. در ادامه مجری از نمایندگان هر میز خواست تا به ترتیب از انتهای سالن، صفحه‌ی در دست خود را بر روی زمین و در مسیر تعیین شده قرار دهند. هم‌زمان کل این ماجرا نیز توسط دوربین‌ها بر روی نمایشگر بزرگ سالن در حال پخش بود. کم کم «مسیر» توسط خود مهمانان در حال شکل گرفتن بود، مسیری که به شکل تیمی مشترک و باهم در حال ساخت آن بودند:

در نهایت با مشارکت همه‌ی مدعوین، «مسیر تیم» به شکلی نورانی ساخته شد و در نهایت دو مدیرعامل به اتفاق هم، کلمه‌ی «تیم» را در انتهای این مسیر قرار دادند تا هم‌مسیری کامل شود:

طراحی بازی گروهی برای ایجاد نشاط، آموزش، ترویج فرهنگ سازمانی و تقویت برند کارفرمایی

پس از این اتفاق جذاب، سالن کاملا تاریک شد و ویدیویی دیدنی‌ و حماسی تنظیم شده توسط رویدانو از روایت قصه‌ی «هم مسیرتیم» پخش شد تا کامل‌کننده‌ی این ماجرا باشد:

و با هیجان ایجاد شده، مجری جمعیت را بلند کرد تا با صدای بلند «هم‌مسیرتیم» را دست در دست هم فریاد کنند و مسیر تازه‌ی همراهی را قوی‌تر از همیشه شروع کنند.

طراحی بازی گروهی برای ایجاد نشاط، آموزش، ترویج فرهنگ سازمانی و تقویت برند کارفرمایی

پس از این سینرژی بی‌نظیر برای ساعاتی به محوطه‌ی باز رویداد رفتیم تا از اکتیویتی‌ها، بازی‌ها و سرگرمی‌های مختلف استفاده کنیم. چندین اکتیویتی نیز وجود داشت که بر اساس کانسپت ایونت طراحی شده بود. مثلا در این فعالیت از مخاطب پرسیده بودیم که او چگونه در تولید میلیون‌ها محصول دوست‌داشتنی ما مشارکت داشته است؟ مخاطب باید از سبدهای مختلف، توپ‌هایی نمادین را انتخاب می‌کرد و داخل دکوری به شکل قوطی و بطری محصولات می‌انداخت. هر توپ بیانگر یک حس بود:

طراحی بازی گروهی برای ایجاد نشاط، آموزش، ترویج فرهنگ سازمانی و تقویت برند کارفرمایی

برای جذابیت بیشتر رویداد گردونه‌ی قرعه‌کشی قرار داده بودیم که استقبال بی‌نظیری از آن شد! افرادی که برنده‌ی «شانس قرعه‌کشی» می‌شدند در قرعه‌کشی جایزه‌ی اصلی انتهای برنامه شرکت داده می‌شدند.

در هرگوشه‌ی ایونت هم فعالیت‌ها و بازی‌های جذابی برای تجربه‌ی «تیم بودن» و لذت بردن در کنارهم قرار داده بودیم. موسیقی و پذیرایی‌های جذاب هم از قسمت‌های دیگر برنامه بود.

از شکل و طرح برندها و محصولات مختلفی که همه‌ی تیم با تلاشی مشترک تولیدشان کرده بودند در جای جای رویداد استفاده کردیم. محصولاتی که یکی قوطی اش را می‌ساخت و دیگری با محصولات دوست‌‌داشتنی پرش می‌کرد:

این رویداد انقدر مهم بود که لحظه‌ی حضور در آن برای هر کس ثبت شود. پس قسمتی هم برای عکاسی و چاپ عکس یادگاری برای همه‌ی مدعوین قرار داده بودیم:

برای اختتامیه‌ی رویداد به داخل سالن برگشتیم و قرعه‌کشی‌ای که قبلا نحوه‌ی شرکت در آن را دیده بودیم انجام دادیم. افرادی که برای شرکت در صف طولانی قرعه‌کشی ایستاده بودند بی‌صبرانه منتظر بودند تا ببینند این جایزه چه بوده که انقدر برای آن انتظار کشیدند! با انجام قرعه‌کشی توسط مجری، برنده‌ی قرعه‌کشی انتخاب شد و جایزه‌ی جایزه‌ی جذاب ما «فلاسک» بود!! نه صبر کنید این فقط شوخی بود! برنده‌ی خوش‌شانس ما PS5 خود را به خانه برد!

پس از این قسمت بامزه، به سراغ کنسرت جذاب و پرانرژی «امید حاجیلی» رفتیم و برای دقایقی درکنار هم لذت بردیم.

و پس از صرف شام، آتش‌بازی جذاب حسن ختام این رویداد بزرگ و تاریخی گروه عوجان بود. گروهی که حالا دوباره مصمم شد تا با صدای بلند بگوید: «هم‌مسیرتیم»

شما نیز می‌توانید برای طراحی و اجرای فعالیت‌های ارتباطی اثربخش منابع انسانی در سازمان خود با کارشناسان دپارتمان برگزاری رویدادهای آژانس تبلیغاتی رویدانو با ما در تماس باشید

 

۰۲۱ – ۹۱۰۰۳۳۸۸

BLOG

از دیگر پروژه های ما