رتبه صفر گوگل چیست ؟

رتبه صفر گوگل چیست ؟

رتبه صفر گوگل اصطلاحی است که برای توصیف بلوک برجسته در بالای صفحه نتایج جستجوی گوگل استفاده می شود.
گوگل برای اولین بار در سال 2014 موقعیتی را به نام صفر برای پاسخگویی سریع به جستجوی کاربران معرفی کرد تا مستقمیا از همان صفحه نتایج و بدون نیاز به کلیک به سؤالات کاربر پاسخ دهد.
اطلاعات موجود در موقعیت صفر شامل خلاصه پاسخی که از یکی از صفحات موجود در وب استخراج شده به همراه لینک صفحه می باشد. که از دید گوگل بهترین و دقیق ترین جواب به جستجوی کاربر است.
از آنجا که گوگل به دنبال ارائه بهترین پاسخ به هر کاربر است ، محتوای انتخاب شده برای موقعیت صفر را بر اساس نزدیکی ارتباط آن با جستجوی کاربر و از میان سایت هایی که سئو بهتری دارند انتخاب می کند.این قطعه برجسته موقعیت صفر نامیده می شود و دقیقا بعد از تبلیغات در بالای نتایج جستجو نمایش داده می شود و وب سایتی که این پاسخ از آن گرفته شده ، به عنوان برترین وب سایت در جستجوی طبیعی شناخته می شود.هر نتیجه جستجو ، شامل موقعیت صفر نیست ، زیرا اولا این جایگاه بیشتر برای پاسخ به سوالاتی مثل ، کجا؟ چه کسی؟ چرا؟ چه مدت؟ و موارد مشابه ایجاد شده و در ثانی گوگل وسواس زیادی در انتخاب بهترین سایت دارد و اگر هیچ کدام از سایت ها را مناسب این جایگاه نداند ، نتایج را بصورت عادی ارائه می دهد.

چرا رتبه صفر گوگل مهم است؟

افزایش استفاده از اینترنت به منظور دستیابی به پاسخ سوالات و کسب اطلاعات و همینطور استفاده از تلفن های همراه جهت جستجو در گوگل ، توجه کسب و کارها را به سمت سئو و ارتقا جایگاه سایت خود در موتورهای جستجو واداشته است. کسب رتبه بهتر یعنی افزایش مخاطبان ، فروش بیشتر و کسب درامد بالاتر. پس قرار گرفتن در موقعیت صفر هم می تواند جایگاه مناسبی برای یک سایت باشد و هم به کاربران میزان اعتبار و درجه اعتماد گوگل به یک سایت را نشان می دهد. طبق تحقیقات انجام شده ، به اثبات رسیده که سایت هایی که در موقعیت صفر گوگل قرار می گیرند افزایش 114٪ درصد نرخ کلیک را تجربه کرده اند ، حتی نسبت به زمانی که در رتبه اول گوگل قرار داشته اند.

مهم‌ترین مزایای کسب رتبه صفر گوگل چیست؟

امروزه یکی از دغدغه‌های مهم کسب و کارهای آنلاینی که به تازگی وب سایت خود را طراحی کرده‌اند این است که در گوگل ایندکس شوند. بنابراین برای اینکه وب سایت آنها در رتبه‌های اول نتایج گوگل دیده شود تمام تلاش خود را می‌کنند تا کاربران روی لینک سایت آنها کلیک کند

حال جایگاه صفر گوگل به وب سایت‌هایی که با تمام اصول محتوایی گوگل طراحی شده‌اند، کمک می‌کند تا در معرض دید کاربران قرار گیرند و سایت آنها در نگاه ربات‌های گوگل ارزش و اعتبار دریافت کنند. از این رو اگر محتوای سایت شما در نتایج گوگل به عنوان محتوای مرجع شناخته شود در افزایش فروش محصولات یا خدمات شما تاثیر مستقیم می‌گذارد. بر این اساس موقعیت صفر در گوگل که با نمایش برجسته‌تر محتواها در ابتدای نتایج می‌تواند نظر کاربران را جلب کند، به افزایش موارد زیر کمک قابل توجهی می‌کند. آمار بازدید وب سایت نرخ کلیک (CTR) نرخ تبدیل اعتبار وب سایت فروش و درآمد بیشتر

BLOG

از دیکر مقالات ما